دخالت نوبخت سخنگوی دولت در انتخاب شهردار قبلی کرمانشاه
سیاست انقلابی کرمانشاه
بسم الله الرحمن الرحیم عماریون احساس وظیفه کنند در صحنه حاضر‌شوند
عضو شورای شهر کرمانشاه:شورای شهر کمترین سهم را در انتخاب شعبانی داشت/به صراحت می گویم که آقای نوبخت پشت آقای شعبانی و پیگیر کار او بود



 

 

فشاری که به ناحق به شورا وارد شده به کوه "پرآو" وارد می‌شد، آب می‌شد



یک عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: اگر فشار و فضایی که به ناحق و کذب به شورای شهر کرمانشاه وارد شده به کوه "پرآو" وارد می‌شد، این کوه آب می‌شد.

به گزارش کاج آنلاین به نقل از ایسنا سید حجت‌اله موسوی اجاق در نشست خبری در جمع خبرنگاران از فشارها و باری که به شورای شهر به ناحق تحمیل شده انتقاد کرد و گفت: اگر این فشار به کوه پرآو وارد می‌شد، این کوه آب می‌شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که خود اعضای شورای شهر، در این فشار هیچ دخالتی نداشتند.

موسوی اجاق با بیان اینکه ایراد فقط به شورای شهر وارد نیست و بسیاری از دستگاه‌های دیگر نیز دچار مشکل هستند، افزود: مشکلات شورای شهر را در نظر بگیرید، اینکه هر فردی که 25 سال سن و مدرک لیسانس دارد می‌تواند وارد شورا شود، اینکه بسیاری از قوانین شورای شهر ناکارآمد است و ... .

این عضو شورای شهر کرمانشاه یادآوری کرد: باید این نکات را در نظر بگیریم و واقعی حرف بزنیم و حتی گاهی شورا را نیازمند حمایت بدانیم.

وی تاکید کرد: انحلال و تعلیق شدن شورا مدالی برای کرمانشاه نیست، بلکه سرافکندگی برای شهر است و رسانه‌ها نباید به نشر اکاذیب در این خصوص بپردازند.


موسوی اجاق با بیان اینکه شورای شهر کرمانشاه در این دوره سه شهردار و در دوران 17 ساله خود هشت یا 9 شهردار عوض کرد، ادامه داد: در دولت‌های 17 سال اخیر نیز حدود همین تعداد استاندار عوض شد، اما چرا همه نقدها به شورا وارد است که نمی تواند با شهردار کار کند؟

این عضو شورای شهر کرمانشاه تصریح کرد: در مورد "پیمان قربانی" باید بگویم او استعفا داد و استعفای او 12 مخالف داشت، اگر نمی‌خواستیم کار کند چرا با استعفایش مخالفت شد، چرا کسی از سایر فشارهایی که به او وارد بود سخن نمی‌گوید.

وی گفت: در مورد "عبدالرضا شعبانی" نیز شورای شهر کمترین سهم را در انتخاب او داشت و به صراحتمی گویم که آقای نوبخت پشت آقای شعبانی و پیگیر کار او بود. او حتی مدرک مرتبط هم نداشت و مورد قبول نبود.

قوانین شورا ناکارآمد است

موسوی اجاق در ادامه از ناکارآمدی قوانین شورای شهر انتقاد کرد و ادامه داد: نمی‌دانم چه تعمدی هست که این قوانین اصلاح نشود.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه بارها اصلاح این قوانین را به شورای عالی استان‌ها فرستادیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه اصلاحی روی این قانون صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: حدود 10 مورد کلیدی وجود دارد که درخواست اصلاح آنها را داریم اما تا کنون انجام نشده است، شاید چون نمی‌خواهند شوراها رشد کند.

این عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: اعضای شورای شهر کرمانشاه افراد توانمندی هستند، اما متاسفانه در استان کرمانشاه از افراد توانمند و نخبه حمایت نمی‌شود و همگرایی برای حفظ منافع استان وجود ندارد.

بیشتر از تربیت بدنی کار ورزشی کردیم


موسوی اجاق در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته از سوی مجموعه مدیریت شهری از جمله شهرداری و شورای شهر اشاره و عنوان کرد: متاسفانه چون اطلاع رسانی در خصوص این اقدامات صورت نگرفته مردم فکر می‌کنند شاید کاری انجام نشده است.

این عضو شورای شهر کرمانشاه تاکید کرد: برای مثال در بعد فرهنگی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و اکنون در هر یک از مناطق هشتگانه به طور میانگین هر شب برنامه های آموزشی و فرهنگی برای شاد کردن مردم و پر کردن اوقات فراغت آنها با همکاری شهرداری انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت پنج فرهنگسرا در شهر کرمانشاه، گفت: صفر تا 100 این فرهنگسراها در اختیار سازمان‌های مردم نهاد است.

موسوی اجاق افزود: کرمانشاه تنها شهری است که کتاب فروشی‌های آن از پرداخت عوارض معاف هستند و برای باشگاه‌های ورزشی قوانین تجاری حاکم نیست، چون وقت جوانان را پر می‌کند.

به گفته این عضو شورای شهر کرمانشاه، شهرداری و شورای شهر در کرمانشاه بیشتر از تربیت بدنی هم در ساخت و ساز مراکز ورزشی و هم در حمایت از تیم‌های ورزشی فعالیت داشته‌اند.

تقاطع ده مجنون تا بهمن کامل می‌شود

موسوی اجاق در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه‌های شهردار جدید کرمانشاه نیز یاد کرد و گفت: آرش رضایی کاربلد است، حاضر بودم شورا منحل شود اما رضایی رای بیاورد.

وی با تاکید بر اینکه شهردار توانمند می‌تواند شورای شهر را به جلو ببرد و عکس این موضوع هم صادق نیست، گفت: شهردار طی دو ماه اخیر 10 جلسه فوق‌العاده از ما خواسته است.

این عضو شورای شهر کرمانشاه ادامه داد: 150 میلیارد تومان قرارداد مشارکت سرمایه گذاری با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) داشتیم که شهردار قبلی بلد نبود این قرارداد ساده را ببند و داشت از دست می‌رفت که آقای رضایی آن را احیا کرد.

موسوی اجاق با اشاره به برنامه محوری شهردار کرمانشاه و حمایت شورا از وی، تصریح کرد: طی ماه آینده اثرات این برنامه‌ها در شهر مشهود خواهد شد.

وی گفت: نمونه آن تقاطع‌های غیرهمسطح است که یک مورد آن حذف و مابقی اصلاح شد، تقاطع ده‌مجنون تا بهمن ماه کامل می‌شود و تقاطع امام حسین(ع) نیز اصلاحش آغاز شده است.

عضو شورای شهر کرمانشاه احیا درآمدهای شهرداری از روش‌های مختلف از جمله بررسی بدهی ادارات، طرح ممیزی کرمانشاه و ... را از دیگر برنامه‌های شهردار اعلام کرد.

احیاء باغات سراب قنبر

وی افزود: خبر خوش دیگر ایجاد پارک سراب قنبر است که در فاز اول در فضای 70 تا 150 هکتار احداث خواهد شد و سند آن رسما به نام شهردای منتقل شد.

به گفته موسوی اجاق، اکنون مدیر پروژه در منطقه مستقر است و پارکی در این محل احداث خواهد شد که از پارک شرقی و غربی در شمال شهر کرمانشاه وسیع تر است.

این عضو شورای شهر ادامه داد: برای احیا باغات سراب قنبر نیز برنامه داریم، اما این باغات زمانی احیا می‌شود که پول در آنها بچرخد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 31 مرداد 1395برچسب:,
ارسال توسط عمار
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 871
تعداد نظرات : 73
تعداد آنلاین : 1