اهمیت و شأن مجلس خبرگان از دیدگاه امام خمینی(ره)
سیاست انقلابی کرمانشاه
بسم الله الرحمن الرحیم عماریون احساس وظیفه کنند در صحنه حاضر‌شوند

 

خانه » کرمانشاهی ها در شبکه های اجتماعی » احسنت بر این مردم انقلابی و حق شناس کرمانشاه
 
 

احسنت بر این مردم انقلابی و حق شناس کرمانشاه

 مهدوی چشمه گچی در فیسبوک خود نوشت ” همیشه در قدرت بودن محبوبیت نمی آورد. آیت الله زرندی از سال ۸۶ دیگر امام جمعه کرمانشاه نبود و نماینده مجلس خبرگان بودن هم به اندازه نماینده مجلس بودن برای مردم و افکار عمومی اهمیت ندارد.خیلی ها فکر می کردند از محبوبیت آیت الله زرندی کاسته شده چون دیگر امام جمعه نیست اما تشییع پیکر پاک آن مجاهد نستوه در کرمانشاه نشان داد که آیت الله زرندی بر قلب ها حکومت می کرد . من در مسیر بلند تشییع آن پیر روشن ضمیر بندرت مغازه ای را باز دیدم .همه بسته بودند. علیرغم اینکه صداوسیمای کرمانشاه خیلی بی مهری کرد اما بازهم مردم آمده بودند تا آن مرد بزرگ را بدرقه کنند..جالب این بود که حضور اصولگراهای کرمانشاه نیز پررنگ بود از برادرمان حاج صادق اشک تلخ مسوول حزب الله کرمانشاه تا سردار کرمی راد مسوول حزب موتلفه اسلامی استان کرمانشاه و خیلی دیگر از بزرگان جریان اصولگرا که مه عزادار آیت الله زرندی بودند.. این سطور را جهت اطلاع افرادی نوشتم که اسفندماه ۸۶ در میدان آزادی کرمانشاه هنگام استقبال از امام جمعه جدید کرمانشاه ( حضرت آیت الله علماء که وی نیز روحانی وارسته و بزرگواری است ) فکر می کردند عمر سیاسی آیت الله زرندی به اتمام رسیده است ..روز پنجشنبه مردم کرمانشاه خیلی درسها را به دیگران آموختند. احسنت بر این مردم انقلابی و حق شناس

 

اهمیت مجلس خبرگان از دیدگاه امام خمینی(ره)
 
 

مهدی مجیدی  http://www.khatteemam.ir/

پس از سقوط حکومت پهلوی، شورای انقلاب که هسته مرکزی آن در زمان اقامت امام خمینی (ره) در پاریس شکل گرفته بود، رهبری انقلاب در داخل و خارج را بر عهده داشت. این شورا متشکل از روحانیون برجسته و انقلابی بود که بتدریج بر شمار آنان افزوده شد. آقایان طالقانی، بهشتی، باهنر، هاشمی رفسنجانی، موسوی اردبیلی و مطهری در آغاز به صورت مخفیانه این جریان را رهبری می‌کردند. با ورود امام خمینی (ره) به ایران و تشکیل دولت موقت، عناصر جدیدی به مجموعه روحانیون اضافه شدند. بنابراین، ترکیب شورای انقلاب از عناصر لیبرال اسلامی و روحانیون انقلابی از طیف‌های مختلف تشکیل یافته بود.
فروپاشی حکومت پهلوی، شرایط مناسب را برای ظهور و رشد ناگهانی احزاب و گروه‌های سیاسی مهیا کرد. حزب جمهوری اسلامی یکی از مهم‌ترین احزاب اسلام گرا بود که درست یک هفته پس از فروپاشی رژیم پهلوی ایجاد شد. این حزب توسط آیة ا… بهشتی در سال ۱۳۵۵ تأسیس شد و مرکب از روحانیون برجسته انقلابی ایران بود که همگی از شاگردان و نزدیکان امام خمینی (ره) محسوب شده و نفوذ فراوانی نیز بر مراکز مذهبی و روحانی ایران داشتند. در این میان، شهید بهشتی چهره درخشان و بی‌بدیل این حزب بود که با سرعتی شگرف چنان این شبکه حزبی را به شبکه سنتی مراکز مذهبی ایران پیوند زد که در کمتر از چهار ماه، شگفتی ساز انتخابات مجلس خبرگان شد.
اهمیت و شأن مجلس خبرگان از دیدگاه امام (ره) 
حضرت امام (ره) بر نقش محوری ولایت فقیه در قانون اساسی نیز تأکید داشتند، ایشان در ماه‌های اولیه انقلاب که بحث قانون اساسی و مجلس خبرگان مطرح بود، فرمودند: این‌ها «منحرفین از اسلام» در مجلسشان گفتند که این مجلس خبرگان (قانون اساسی) باید منحل بشود و دیگران هم دست زدند برای آن یا تظاهرات کردند. این‌ها از مجلس خبرگان می‌ترسند، برای اینکه مجلس خبرگان می‌خواهند ولایت فقیه را اثبات کنند، مجلس خبرگان می‌خواهند تصویب کنند آن چیزی که خدای تبارک و تعالی فرموده است و این‌ها از او می‌ترسند. (ه‌مان، ج۵، ص ۹۵)
چنانچه از بیانات فوق معلوم است، شأن مجلس خبرگان در نگاه امام خمینی (ره) علاوه بر اینکه ریشه الهی دارد، برای پاسداری و حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در فضایی که مجلس خبرگان شکل گرفت، مخالفان و به بیان امام منحرفان در کمین بودند تا این دستاورد‌ها را که حاصل خون شهیدان بود و مجلس خبرگان برای حفاظت از این دستاورد‌ها احساس وظیفه می‌کردند، از میان بردارند.
امام خمینی (ره) ولایت فقیه را امری الهی معرفی می‌کند و آن را‌‌ همان ولایت رسول ا… می‌داند. ایشان در این باره می‌فرماید:« ولایت فقیه یک چیزی نیست که مجلس خبرگان ایجاد کرده باشد، ولایت فقیه یک چیزی است که خدای تبارک و تعالی درست کرده است، (ولایت فقیه)‌‌ همان ولایت رسول ا… است. »(صحیفه نور، ج۵، ص ۹۵)
امام خمینی (ره) معتقد بود، مردم به اراده خویش با انتخاب خبرگان تمایل خود را برای تعیین فردی به عنوان رهبر حکومت اعلام می‌کنند، یعنی رهبر به اراده و میل مردم صورت می‌گیرد. ایشان در خصوص شکل گیری و انتخاب رهبری می‌فرمایند:« اگر مردم به خبرگان رأی دادند تا مجتهد عادلی را برای حکومتشان تعیین کنند، وقتی آن‌ها هم فردی را تعیین کردند تا رهبری را بر عهده بگیرد، قهری او مورد قبول مردم است. در این صورت او ولی منتخب مردم می‌شود و حکمش نافذ است. »(صحیفه نور، ج۲۱، ص ۱۲۹)
در همین زمینه وقتی قرار بود اولین انتخابات مجلس خبرگان برگزار شود، حضرت امام (ره) در پیامی بر اهمیت این مجلس و ارزش آن تأکید فرمودند:« واضح است که حکومت به جمیع شؤون آن و ارگان‌هایی که دارد تا از قبل شرع مقدس و خداوند تبارک و تعالی شرعیت پیدا نکند، اکثر کارهای مربوط به قوه مقننه و قضاییه و اجراییه بدون مجوز خواهد بود و لذا تعیین خبرگان و فقیه‌شناسان از تکالیف بزرگ الهی است و هیچ کسی را عذری در مقابل اسلام و پیشگاه خداوند قهار نخواهد بود و من… امیدوارم که ملت شریف ایران در این امر مهم الهی که منحرفان از هر چیزی بیشتر با آن مخالفت کرده و می‌کنند – و این نیز از اهمیت آن است – یکدل و یک جهت در روز انتخابات به سوی صندوق‌ها هجوم برند. »(امام خمینی (ره)، تاریخ ۱۶/۹/۶۱، مندرج در مطبوعات)
همچنین، امام (ره) در خصوص اهمیت انتخابات مجلس خبرگان آخرین توصیه‌ای که فرمودند، در وصیتنامه سیاسی الهی ایشان است:» (مردم) در انتخابات خبرگان اگر مسامحه نمایند و خبرگان را روی موازین شرعیه و قانون انتخاب نکنند، چه بسا خساراتی به اسلام و کشور وارد شود که جبران پذیر نباشد. «(وصیت نامه سیاسی- الهی امام خمینی (ره) (ص۱۹)
در جایی دیگر امام (ره) حفظ دولت اسلامی را منوط به نظارت فقیه و ولایت فقیه می‌داند و به نویسندگان و گویندگان اطمینان می‌دهد که راه ملت را که همانا پشتیبانی از ولایت فقیه بود طی کنند و هیچ گونه واهمه‌ای از نظام ولایت فقیه و حکومت اسلامی نداشته باشند.
ایشان در این باره می‌فرمایند:« من به همه اطمینان می‌دهم که امر دولت اسلامی اگر با نظارت فقیه و ولایت فقیه باشد، آسیبی بر این مملکت وارد نخواهد شد. فقیه کنترل می‌کند، جلوگیری می‌کند و…. شما هم مسیر همین ملت را طی کنید… ن گویید ما اسلام را قبول داریم لکن با ولایت فقیه، اسلام تباه می‌شود. این معنایش تکذیب ائمه است، تکذیب اسلام است. »(ه‌مان، ج۵ ص۵۲۳)

 


نظرات شما عزیزان:

همشهری
ساعت10:29---2 تير 1393
فایده ملبس شدن هادی زرندی چیست?
تعجیل در ملبس نمودن هادی زرندی به لباس روحانیت سؤالاتی در ذهن ایجاد می کند که به عنوان نمونه چند مورد مطرح می نمایم.
در زمان حیات آیت الله زرندی چرا ملبس به لباس روحانیت نگردید؟
چرا تا سالگرد یا چهلم و هفته ویا تا بعد از خاکسپاری صبر ننمودند؟
اگر با این تعجیل انجام نمی شد چه خسارتی به استان و حوزه وارد می شد؟
آیا با ملبس نمودن او به لباس روحانیت جای خالی ایشان پر می شود؟
باتوجه به موارد ذکر شده به نظر می رسد اصلاح طلبان کرمانشاه در زمان حیات حضرت آیت الله زرندی او را تصاحب نموده بودند و با رحلت ایشان به نحوی حس می کنند بنا بر این به صورت موقت به پناهگاهی نیاز دارند تا بیشتر از این دچار تفرقه نشوند، و کسی در حال حاضر بهتر از هادی زرندی ندارند وتا تعیین فرد جدید که به طور مسلم از خارج استان انتخاب می گردد، هادی زرندی به نظرشان گزینه خوبی می باشد چون مردم احترام ویژه ای برای روحانیت قائل هستند لذا سریع به او لباس روحانیت پوشاندند که این حرکت برای مردم شبهه انگیز شده است (اگر هم سواد وشایستگی لازم داشته باشد باز هم شبهه انگیز است.
آیا با وجود امام جمعه محترم حضرت آیت الله علما اعمال تفرقه انگیز مانند دعوت از سخنران و اقامه کننده نماز از خارج از استان و ملبس نمودن تعجیلی آقای هادی زرندی به لباس روحانیت صحیح می باشد؟
مردم عاملان تفرقه از هرجناحی باشند طرد می کنند و اثرات این نوع اقدامات در انتخابات گذشته می توان دید و بر روی افکار عمومی در آینده نیزتاثیرگذار خواهد بود.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 1 تير 1393برچسب:,
ارسال توسط عمار
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 871
تعداد نظرات : 73
تعداد آنلاین : 1