تغییر کاربری یک "حسینیه" به کافی شاپ در کرمانشاه
سیاست انقلابی کرمانشاه
بسم الله الرحمن الرحیم عماریون احساس وظیفه کنند در صحنه حاضر‌شوند
 
کد مطلب: 230238   |    تاریخ : 3. خرداد 1394 - 14:13
 
اعتراض ها ادامه دارد؛
مرصادنیوز: اعتراض ها به تغییر کاربری یک حسینیه و تبدیل آن به رستوران عرضه کننده دنده کباب توسط یک ارگان فرهنگی ورزشی دولت در کرمانشاه در حال افزایش است.

به گزارش سرویس فرهنگی شبکه اطلاع رسانی مرصاد، چندین ماه است که اعتراض های متعددی از سوی مردم کرمانشاه به تغییر کاربری یک حسینیه آن هم در یکی از ارگانهای دولتی در رسانه های مکتوب و مجازی به چشم می خورد.

 

بر اساس این گزارش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در اقدامی بی سابقه تابلوی یک حسینیه را پایین کشده و با به مزایده گذاشتن مکان آن اعلام کرده است که بخش خصوصی از این به بعد در آن انواع دنده کباب را عرضه خواهد کرد.

 

سال گذشته جمعی از فعالان فرهنگی و ورزشی استان نیز با ارسال نامه ای به دفتر رهبر معظم انقلاب اعتراض خود را به این موضوع اعلام کردند که نسخه ای از این نامه در اختیار شبکه اطلاع رسانی مرصاد قرار گرفت.

 

خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد در همان روز ها با مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تماس گرفت و کم و کیف ماجرا را از وی جویا شد.

 

مجتبی جوهری در اینباره با اشاره به اینکه امام جمعه کرمانشاه را در این زمینه در جریان قرار داده است گفت: مکان این مجموعه از همان ابتدا رستوران بوده و بعدا به حسینیه تبدیل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه فضای این حسینیه بسیار بیشتر از حد نیاز بوده است، گفت: در بسیاری از مراسم ها بخش عمده ای از فضا خالی باقی می مانند.

 

جوهری گفت: از سوی دیگر سالانه مبلغ بسیار زیادی را برای تهیه غذا صرف می کردیم که ترجیح دادیم این مکان با برگزاری یک مزایده به رستوران تبدیل شود.

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: اکنون بخشی از حسینیه باقی مانده و به مراسم مربوط به مناسبتهای مختلف اختصاص دارد.

 

به گزارش مرصاد، این اظهارات در حالی است که مردم محله ای اطراف و جمع زیادی از ورزشکاران از این اقدام ناراضی هستند و نارضایتی خود را با تماسهای مکرر به شبکه اطلاع رسانی مرصاد انتقال داده اند.

 

اصولا این سول مطرح می شود که بالا بودن هزینه خرید غذا یا چیزی شبیه به این دلیل خوبی برای پایین کشیدن تابلوی یک حسینیه و نصب تابلوی عرضه دنده کباب است؟

 

اصولا تغییر کاربری یک مکان مقدس به جایی برای کسب اقتصادی با فرهنگ مرد کرمانشاه سازگار است؟

 

آیا تغییر کاربری از هر نوعی خلاف مقررات نیست؟

 

به گزارش مرصاد، صدا و سیمای مرکز کرمانشاه که همواره یک روند معمولی در مواجهه با اخبار روز را در پی می گیرد اینبار در اقدامی کم سابق به خواست مردم پاسخ داد و به دلیل تماس های مکرر با 162 اقدام به اخذ یک گزارش از تغییر کاربری این حسینیه کرد که اقدامی قابل تقدیر و در خور تحسین است.

 

گزارش صدا و سیمای مرکز کرمانشاه از پنجره زیر قابل تماشاست:


نظرات شما عزیزان:





تاریخ: پنج شنبه 3 خرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط عمار
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 92
بازدید ماه : 805
بازدید کل : 81319
تعداد مطالب : 871
تعداد نظرات : 73
تعداد آنلاین : 1