سالگرد افشای فاجعه ابوغریب؛(تفریح گاه سربازان روانی آمریکایی)
سیاست انقلابی کرمانشاه
بسم الله الرحمن الرحیم عماریون احساس وظیفه کنند در صحنه حاضر‌شوند
سالگرد افشای فاجعه ابوغریب؛

جنایاتی وحشیانه تر از داعش توسط آمریکایی ها +تصاویر

می 2004 یادآور زمانی است که با انتشار تصاویر هولناکی از زندان ابوغریب عراق و شکنجه های صورت پذیرفته توسط زندان بانان آمریکایی رسوایی عظیمی برای دولت مردان آمریکایی در پی داشت.
 

گروه بین الملل فرهنگ نیوز، جهان در حالی پا به عرصه هزاره سوم نهاده است که سخن از حقوق بشر بسان یکی از کلیدی ترین خواسته های جامعه جهانی است، منتها در این میان شماری از قدرت های بین المللی جهت تثبیت و یا ارتقای موقعیت بین المللی شان گاها به این حربه متوسل می شوند. دولت ایالات متحده آمریکا به عنوان ابرقدرت جهانی در عصر کنونی همواره و ظاهرا خود را در صف اول حمایت از حقوق بشر قرار داده است.

ماه می 2004 یادآور یکی از روزهای ناخوشایند حقوق بشر در گیتی تلقی می شود. در سیزدهم این ماه سناتورهای آمریکایی قریب به 1800 تصویر دلخراش را پشت درهای بسته مشاهده نمودند. عکس هایی که حکایت از شکنجه فجیع عراقی ها در زندان ابوغریب توسط نیروهای آمریکایی داشت. سناتورهای آمریکایی بعدها اظهار داشتند که هر یک از عکس ها را تنها برای چند ثانیه مشاهده نموده و باور نمی کردند که این طرز شکنجه کار آمریکایی ها باشد که در جهان مدعی لیبرال بودن، قانون ترسی و برخورد و رفتار دوستانه هستند!

سناتورهای فوق كه نظر خود را با خبرنگاران در ميان نهاده بودند اظهار داشتند كه می دانستند كه پس از رويداد 11 سپتامبر 2001 دستور اعمال خشونت در موارد لازم به بازجوهای سازمان های امنيتی از جمله «سيا» داده شده ولی نه به صورتی كه در عكس ها دیده می شد.

 بانوی 21 ساله سرجوخه «ليندی اينگلند» كه عكس او در حال كشيدن يک زندانی عراقی با طناب روی زمين در رسانه ها چاپ شده بود به تلويزيون كلرادو گفت كه در ابوغريب به دستور بالا شكنجه می دادند. وی می گوید به آنان گفته شده بود كه در آستانه کار تحقيق، وضعيت را برای زندانيان به صورت جهنم در آوريد تا هنگام بازجويی اعتراف كنند.

لیندی اینگلند می گوید: «ما می دانستيم كه برای يک عرب و مسلمان، گرفتن عكس در حال برهنه بودن چقدر گران تمام می شود. اين عكس ها برای  ارعاب در بازجويی بود.»

اين نظامی زن و ديگر مصاحبه شوندگان تاييد كردند كه اردوگاه های زندانيان دچار كمبود نظامی محافظ بودند و برای مثال از يک زندان با 3000 زندانی، بيش از 40 تا 50 نظامی حفاظت نمی كردند و لذا، سخت گيری لازم بود.

بلافاصله پس از این رخداد شماری روزنامه های آمريكا از جمله نيويورک تايمز اظهارات يک سرهنگ پليس افغانستان را چاپ كرده بودند كه گفته بود در طول 40 روز بازداشت در دست آمريكایی ها شديدا شكنجه شده بود. اين سرهنگ اظهار داشته: «در حالی كه اورا كاملا برهنه كرده بودند، در وضعيت خلاف اخلاق از او عكس گرفتند تا بعدا وسيله ارعاب و حق السكوت قرار دهند و او بدون جهت 40 روز زير شكنجه قرار داشت و مانع خوابيدن او شده بودند و بيشتر اوقات هم دست هايش از پشت بسته بود و...»

حال و با توجه به سال گرد آن واقعه فجیع با باز نشر شماری از تصاویر منتشر شده در این باره می پردازیم. شمار زیادی از تصاویر دلخراش می باشند، لذا تماشای آن ها به برخی خوانندگان توصیه نمی شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 28 ارديبهشت 1394برچسب:,
ارسال توسط عمار
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 95
بازدید ماه : 808
بازدید کل : 81322
تعداد مطالب : 871
تعداد نظرات : 73
تعداد آنلاین : 1