مادر سیمرغ ایران به آسمان پر کشید/ مادر به احمد و محمد پیوست
سیاست انقلابی کرمانشاه
بسم الله الرحمن الرحیم عماریون احساس وظیفه کنند در صحنه حاضر‌شوند

به گزارش فاطر24 فاطمه سیلاخوری مادر شهیدان احمد و محمد کشوری  دعوت حق را لبیک گفت و به آسمان پر کشید.

وی شامگاه دوم اسفندماه بر اثر عارضه مغزی در بیمارستان رازی قائمشهر بستری شد و پس از آن به بیمارستان شفای ساری انتقال یافت.  

پزشک معالج او گفته بود که حال این مادر شهید چندان مساعد نیست و نیازمند دعای مردم است اما تقدیر چنین بود تا او در شامگاه جمعه و در سن 82 سالگی به فرزندان شهیدش بپیوندد.

این بانوی بزرگوار در زمان شهادت فرزند بزرگش خلبان احمد کشوری با کمال افتخار پرچم ایران را بالا گرفت و خطاب به پسر شهیدش گفت؛ احسنت پسرم، احسنت.

شهد محمد کشوری نیز در 17 سالگی و کمتر از یک ماه مانده به دومین سالگرد شهادت برادرش احمد، با خواهش و التماس او را راضی کرد و در عملیات محرم به شهادت رسید.

آن مادر بزرگوار در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها خود را این‌گونه معرفی کرد؛ پدرم ما را خداترس بارآورده بود، مادرم خیلى پرهیزگار بود و با کمک آنها قرآن و اسلام در تار و پود من جاى گرفت.

روحیه مقاومت، خوش خلقی و صبر این مادر فداکار زبانزد همگان بود، او حتی در عرصه اشتغال و مسائل اجتماعی نیز پیش‌قدم و تاثیرگذار بود، به طوری که در سال‌های گذشته به عنوان مرغدار نمونه بخش روستایی و عشایری مازندران انتخاب شد و نقش او در تاسیس شهرستان سیمرغ از یاد مردم و مسئولان کشوری و استانی نخواهد رفت.

او در حالی که همگان می‌گفتند «کشوری رفت، کمر کشور شکست» اما خود را برای شهادت پسرش آماده کرده بود و زینب‌وار به همگان درس استقامت داد.

خبر نامساعد بودن حال وی همانند شهادت فرزندان شهیدش احمد و محمد کشوری برای مردم ناگوار بود و خیلی‌ها از هفته گذشته تاکنون همواره جویای احوال او شدند، مسئولان کشوری و استانی نیز به صورت مداوم پیگیر حال او بودند و به ملاقاتش می‌رفتند.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و محمد دامادی صبح امروز به عیادت این مادر شهید رفتند البته مسئولان دیگری هم تقاضای ملاقات داشتند اما به دلیل مساعد نبودن وضعیت او، پزشکان اجازه ورود تعداد بیشتری از ملاقات کنندگان را ندادند.

بنابر اعلام ستاد برگزاری مراسم درگذشت مرحومه فاطمه سیلاخوری مادر شهیدان کشوری، مراسم تشییع و خاکسپاری آن مادر فداکار و شیرزن انقلابی، روز شنبه از ساعت 10 صبح از مقابل بیت شهید کشوری به سمت میدان شهید کشوری تشییع و در جوار مرقد فرزند شهیدش (محمد) آرام می‌گیرد. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 9 اسفند 1393برچسب:,
ارسال توسط عمار
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 871
تعداد نظرات : 73
تعداد آنلاین : 1