سه جوان مسلمان که در حادثه چپل هیل آمریکا کشته شدند
سیاست انقلابی کرمانشاه
بسم الله الرحمن الرحیم عماریون احساس وظیفه کنند در صحنه حاضر‌شوند
سخنگوی قربانیان چپل هیل در گفتگو با مشرق:
مسلمانان آمریکا همواره مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. بعضاً با بمب‌های آتش‌زا به آن‌ها حمله می‌کنند، به خانه‌هایشان آسیب می‌زنند و خودشان مورد ضرب و جرح واقع می‌شوند لذا باید دوربین‌های مداربسته در محل زندگی‌شان نصب کنند.

گروه بین‌الملل مشرق- سه‌شنبه 21 بهمن، سه جوان مسلمان در منطقه "چپل هیل" واقع در کارولینای شمالی، توسط همسایه‌شان به قتل رسیدند. مرد همسایه قبلاً هم چندین بار آن‌ها را اذیت و آزار داده و تهدید کرده بود. این خانواده مسلمان حتی بارها به مدیر ساختمان شکایت کرده و گفته بودند که اگر بار دیگر برای ما مزاحمت ایجاد کرد، باید با پلیس تماس بگیرید. با این حال، متأسفانه دفعه بعد، همین بار آخر بود که همسایه‌شان با اسلحه به آن‌ها شلیک کرد و آن‌ها را کشت.

- قربانیان در رسانه‌های جمعی آمریکا اسلام را معرفی می‌کردند

- یکی از قربانیان: همسایه‌مان به خاطر دینم و لباسم از من متنفر است

- اگر ضارب، مسلمان بود، رسانه‌ها غوغای تبلیغاتی می‌کردند

- مسلمان‌های آمریکایی هدف حمله با بمب‌های آتش‌زا قرار می‌گیرند

- مسلمان‌ها باید دوربین‌های مداربسته در محل زندگی‌شان نصب کنند

 

خبرنگار بین‌الملل مشرق در این خصوص با "لیندا سارسر" سخنگوی خانواده قربانیان حادثه "چپل هیل" آمریکا و مدیر "انجمن عرب-آمریکایی‌های نیویورک" گفتگو کرده است. متن مصاحبه مشرق با خانم "سارسر" به شرح زیر است.

 

سؤال:: آیا شما شخصاً این سه جوان مسلمان را می‌شناختید یا فقط خبر این اتفاق را شنیدید؟

 

بله آن‌ها را می‌شناختم. من "ضیا" و همسرش "یسر" را قبلاً در کالیفرنیا دیده بودیم و می‌شناختم. البته اگر آن‌ها را نمی‌شناختم هم فرقی نمی‌کرد. همه ما در جامعه مسلمانان آمریکا، برابر تبعیض دینی و نژادی متحد هستیم. من هم از این بابت خوشحالم که توانسته‌ام با خانواده این قربانیان همکاری داشته باشم.

 

در این میان، با این خانواده آشنا هم شده‌ام. اعضای خانواده به معرفی اسلام در رسانه‌های جمعی کمک کرده‌اند. در همه برنامه‌های محبوب تلویزیونی حضور پیدا کرده و درباره زیبایی اسلام صحبت کرده‌اند. من هم امیدوارم جامعه آمریکا یک روز بتواند واقعیت‌ها را درباره اسلام و مسلمانان درک کند.

 

 

سؤال:: بعضی از رسانه‌های غربی علت قتل را مشاجره بر سر محل پارک خودرو عنوان کرده‌اند. برخی دیگر، علت را نفرت ضارب از مسلمانان بیان کرده‌اند. انگیزه این جنایت چه بوده است؟

 

خیلی توهین‌آمیز است که مردم تصور کنند 3 نفر به خاطر یک جای پارک کشته شده باشند؛ این که ما تصور کنیم یک نفر این‌قدر سنگدل باشد که برای جای پارک چند نفر را به ضرب گلوله بکشد. این آدم وجودش پر از نفرت از اسلام و مسلمانان است و این جنایت را هم بر اساس همین نفرت انجام داده است. وی فردی افراطی و ضددین است. این را از مطالبی می‌توان فهمید که در صفحه فیس‌بوک خود گذاشته و موضع‌گیری‌هایی که کرده است. یکی از قربانیان به پدرش گفته بود: "همسایه‌مان به خاطر دینی که دارم و نوع لباسی که می‌پوشیدم، از من متنفر است."

 
سه جوان مسلمان که در حادثه چپل هیل کشته شدند

قربانیان، همه از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و با قساوت کشته شده بودند. ممکن نیست مسئله جای پارک خودرو بوده باشد. اگر قضیه برعکس بود و ضارب، یک مسلمان بود، مسلماً رسانه‌ها غوغای تبلیغاتی می‌کردند. دقیقه به دقیقه این اتفاق را پوشش می‌دادند و می‌گفتند که قاتل مسلمان بوده، فلان جا کار می‌کرده و با فلان افراد دوست بوده است، اما چون در این حادثه، قربانیان مسلمان بوده‌اند، هیچ رسانه‌ای به این موضوع توجه نمی‌کند.

 

خانواده‌های قربانیان هیچ شکی ندارند که قتل فرزندانشان اقدامی تروریستی بوده است. تروریسم جرمی است که انگیزه‌های سیاسی یا مذهبی در پشت آن است. این مرد هم ضددین بوده است. هم ضددین و هم ضد مردم مذهبی. زنان قربانی، روسری پوشیده بودند و از ظاهرشان معلوم بود که مسلمان هستند. بنابراین این قتل‌ها، تروریسم داخلی محسوب می‌شود و باید همین‌گونه هم معرفی شود، صرف‌نظر از این‌که چه کسی مرتکب قتل شده یا چه کسی قربانی بوده است.

 

سؤال:: آیا اسلام‌هراسی در آمریکا به یک مسئله متداول تبدیل شده است؟ توضیح بدهید که عامل این اسلام‌هراسی چیست؟

 

بله. اسلام‌هراسی امروز یک مسئله کاملاً جدی در آمریکاست. البته تا کنون تراژدی‌هایی مثل حمله چپل هیل را تجربه نکرده بودیم. این اتفاق مردم منطقه ما را بسیار شوکه کرده است. مسلمانان آمریکا همواره مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. بعضاً با بمب‌های آتش‌زا به آن‌ها حمله می‌کنند، به خانه‌هایشان آسیب می‌زنند و خودشان مورد ضرب و جرح واقع می‌شوند.

 

ماه دسامبر سال گذشته در "کانزاس سیتی" یک نفر با خودرو، یک جوان سومالیایی را زیر گرفت. مسجدی در "هیوستن" به آتش کشیده شد. از طرف دیگر رسانه‌ها هم هستند که داعش را با اسلام مرتبط می‌کنند. مقامات دولتی هم در سخنرانی‌های خود نفرت علیه اسلام و مسلمانان را رواج می‌دهند. همین که مقامات آمریکا میان مسلمان‌ها و گروهی افراطی که خود را مسلمان می‌نامند، تمایز قائل نمی‌شوند، موجب می‌شود تا اسلام‌هراسی در کشور ما رواج پیدا کند.

 


"کریگ استیون هیکس" قاتل پس از ارتکاب جرم، خود را به پلیس معرفی کرد

 

 

سؤال:: مسلمان‌ها در کشورهای غربی عمدتاً شهروندان خوبی تلقی می‌شوند. چه دلیلی وجود دارد که مقامات این کشورها به دنبال گسترش اسلام‌هراسی باشند؟

 

آمریکا سابقه‌ای طولانی در ظلم به اقلیت‌ها دارد و مسلمانان اولین گروهی نیستند که مورد این‌گونه سرکوب‌ها و اذیت و آزارها قرار می‌گیرند. سیاه‌پوست‌ها هم همین مشکلات را دارند. سیستم حکومتی آمریکا به گونه‌ای است که شهروندان را به قشرهای مختلف تقسیم می‌کند و اقلیت‌ها را شهروند درجه چندم به حساب می‌آورد.

 

اگر دقت کرده باشید، مسلمان‌های زیادی در جنبش‌های دفاع از حقوق سیاه‌پوست‌ها شرکت می‌کنند و معتقدند اگر بتوانند ظلم به سیاه‌پوستان را در آمریکا پایان دهند، آن‌گاه ممکن است اقلیت‌های دیگر مثل مسلمانان هم از ظلم دولت نجات پیدا کنند.

 

سؤال:: آیا راهی هم وجود دارد که از ظلم به مسلمانان در آمریکا جلوگیری شود؟

 

به نظر من، راهش این است که مسلمان‌ها روابط خوب خود با سایر مذاهب از جمله یهودی‌ها، مسیحی‌ها و بودایی‌ها را ادامه دهند. همچنین باید آموزش‌هایی را که به شهروندان دیگر درباره اسلام می‌دهند، ادامه بدهند.

از سوی دیگر، باید دوربین‌های مداربسته در محل زندگی و فعالیت خود نصب کنند و در صورتی که مورد اذیت و آزار قرار گرفتند، حتی اگر این اذیت‌ها خطرناک به نظر نمی‌رسد، باید حتماً مقامات را خبر کنند. افرادی که مسلمان‌ها را اذیت می‌کنند، باید مجازات شوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 25 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط عمار
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 163
بازدید هفته : 211
بازدید ماه : 391
بازدید کل : 81724
تعداد مطالب : 871
تعداد نظرات : 73
تعداد آنلاین : 1