حلول ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن بر تمام مسلمین مبارک باد
سیاست انقلابی کرمانشاه
بسم الله الرحمن الرحیم عماریون احساس وظیفه کنند در صحنه حاضر‌شوند

 

رمضان اسمی از اسماء الهی می باشد و نباید آن را به تنهایی ذکر کرد مثلا ً بگوییم رمضان آمد یا رفت، بلکه باید گفت ماه رمضان آمد، یعنی ماه را باید به اسم اضافه نمود. در این زمینه هشام بن سالم از حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) نقل روایت می نماید و می گوید: ما هشت نفر از رجال در محضر حضرت ابی جعفر امام باقر (علیه السلام) بودیم، پس سخن از رمضان به میان آوردیم. امام علیه السلام فرمود: نگویید این است رمضان و نگویید رمضان رفت و یا آمد، زیرا رمضان نامی از اسماء الله است که نمی رود و نمی آید که شی ء زائل و نابود شدنی می رود و می آید، بلکه بگویید ماه رمضان، پس ماه را اضافه کنید در تلفظ به اسم، که اسم، اسم الله می باشد، و ماه رمضان ماهی است که قرآن در او نازل شده است و خداوند آن را «مثل» و «عید» قرار داده است همچنانکه پروردگار بزرگ، عیسی بن مریم (سلام الله علیه) را برای بنی اسرائیل مثل قرار داده است، و از حضرت علی بن ابی طالب (علیه السلام) روایت شده که حضرت فرمود: شما به راستی نمی دانید که رمضان چیست (و چه فضائلی در او نهفته است!)

یک کارشناس تغذیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر زیاده‌روی نکردن روزه‌داران در مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحری، گفت: مصرف متعادل همه گروه‎های غذایی در ماه رمضان بیش از سایر ماه‎های سال به افراد توصیه می‌شود.
کد خبر: ۴۱۱۹۲۸
تاریخ انتشار:۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲-29 June 2014
 
 
یک کارشناس تغذیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر زیاده‌روی نکردن روزه‌داران در مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحری، گفت: مصرف متعادل همه گروه‎های غذایی در ماه رمضان بیش از سایر ماه‎های سال به افراد توصیه می‌شود.

عنایت‌الله کلیج در گفت‏‌وگو با ایسنا، با تبریک فرا رسیدن ماه ضیافت الهی، اظهار کرد: مطالعات نشان داده است روزه علاوه بر آثار معنوی فراوان می‌تواند باعث برکات فراوان جسمی و فیزیولوژیک باشد، متخصصان علوم پزشکی نیز از جنبه‌های مختلف به آثار مفید روزه‌داری پرداخته‌اند اما اگر به روزه‌داری به‌طور اصولی عمل نشود ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: برای سالم ماندن یکی از مهم‎ترین نکات مصرف از گروه‎های اصلی غذایی است، بر همین اساس با توجه به اینکه در این ماه معمولا غذایی دریافتی کمتر از میزان غذایی دریافتی در روزهای معمول است، مصرف متعادل همه گروه‎های غذایی بیش از سایر ماه‎های سال به افراد توصیه می‌شود.

به گفته وی، در ایام روزه‎داری که فرد در طی روز از خوردن پرهیز می‌کند باید برای تنظیم متابولیسم طبیعی در ساعات باقیمانده یک نظم غذایی را ایجاد کند.

کلیج گفت: برای کنترل متابولیک در طی ماه رمضان، رعایت نکاتی همچون، پیروی از برنامه غذایی متنوع و متعادل، تقسیم وعده‌ها به حداکثر ممکن (افطاری- شام- سحری) و صرف غذای سبک و مختصر به هنگام افطار (شیرگرم، فرنی و شیر برنج) می‌تواند کمک کننده باشد.

وی همچنین استفاده از سبزی‌ها و میوه‌ها در هنگام افطار، عدم زیاده روی در مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحری را به روزه‌داران توصیه کرد.

کلیج اظهارکرد: مصرف مواد غذایی طبیعی شیرین مثل خرما، کشمش و انواع میوه به جای انواع شیرینی‌ها مثل زولبیا و بامیه که فقط حاوی انرژی و فاقد مواد مغذی (ویتامین‌ها و مواد معدنی) هستند، پرهیز از مصرف آب سرد و یا نوشیدنی‌های سرد در شروع افطار و پرهیز از پرخوری از دیگر توصیه‎های تغذیه‌ای برای حفظ سلامت روزاده‌داران در طول ماه مبارک رمضان است. 

نظرات شما عزیزان:

م - نادری
ساعت11:04---10 تير 1393
طاعات شما هم قبول، وجدانی کارت عالیه نمرت 20، مطالب روشنگر مفید همراه با تصاویر ارزنده ای که تا بحال ندیده ام قابل تقدیر وتشکر است. موفق باشید.انشاء الله.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 7 تير 1393برچسب:,
ارسال توسط عمار
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 109
بازدید ماه : 541
بازدید کل : 81874
تعداد مطالب : 871
تعداد نظرات : 73
تعداد آنلاین : 1