عمل به موقوفات از دیدگاه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای( زیدعزه)
سیاست انقلابی کرمانشاه
بسم الله الرحمن الرحیم عماریون احساس وظیفه کنند در صحنه حاضر‌شوند
هو المقتدر
مدرسه علمیه حضرت امام خمینی(ره)بلوار طاقبستان کرمانشاه:
مصاف عدالت خواهی و دنیا طلبی
چرا  که سرمایه‌ی کلانی از استان در اینجا هزینه شده است و هیچ بهره‌ای از آن ندارند و طلاب خواهان برگزاری کلاس‌های منظم و تأثیر گذار آموزشی، اخلاقی و تربیتی می‌باشند.»
«تعداد300نفر از طلاب کرمانشاهی که در آغازین روزه های سال تحصیلی حوزوی درب حوزه علمیه حضرت امام خمینی(ره)بلوار طاقبستان شهر کرمانشاه را بر روی خود بسته دیدند مسئولین امر طلاب سرگردان را درحوزه علمیه حضرت آ یت االله العظمی بروجردی(ره)که از لحاظ جا ومکان در مضیقه می باشند موقتا اسکان داده و از طرفی با توجه به اینکه در این مدرسه علمیه طلاب سطح عالی مشغول به تحصیل می باشندمشکل مزید بر علت شده در صورتی که باید تعداد کثیر طلاب را در حوزه علمیه حضرت امام خمینی(ره) بلوار طاقبستان تجمیع کرد و سکونت داد تا بتوانند از امکانات بهره ببرند، امروزه در همه‌ی استان‌ها مراکز تخصصی و مدارس عالی در سطوح مختلف و با موضوع فقه و اصول راه اندازی شده است که مجتهد پرور و مدرس پرور می‌باشند.»
آیا می‌دانید چند سال است این مدرسه پایه‌گذاری شده و آیا می دانید چقدر برای تأسیس و راه اندازی و اداره دائمی مدرسه هزینه شده است!؟ 
این حدیث که در کتاب تحف العقول صفحه‌ی 44 امده است، یادآور شد:« فَإِنَّ الرِّئَاسَةَ لَا تَصْلُحُ إِلَّا لِلَّهِ وَ لِأَهْلِهَا وَ مَنْ وَضَعَ نَفْسَهُ فِی غَیْرِ الْمَوْضِعِ الَّذِی وَضَعَهُ اللَّهُ فِیهِ مَقَتَهُ اللَّهُ وَ مَنْ دَعَا إِلَى نَفْسِهِ فَقَالَ أَنَا رَئِیسُکُمْ وَ لَیْسَ هُوَ کَذَلِکَ لَمْ یَنْظُرِ اللَّهُ إِلَیْهِ حَتَّى یَرْجِعَ عَمَّا قَالَ وَ یَتُوبَ إِلَى اللَّهِ مِمَّا ادَّعَى‏؛ یعنی اگر کسی که قابلیت و لیاقت جایگاه خودش را ندارد، به یقین بدانید که مورد خشم خداوند است و خداوند به او نظر نمی‌کند......»
 
 
مرصادنیوز: فرزند آیت الله زرندی طلاب و روحانیون حوزه علیمه امام خمینی (ره) کرمانشاه را از این مدرسه بیرون کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، فرزند آیت الله زرندی طلاب و روحانیون حوزه علیمه امام خمینی (ره) را از این مدرسه بیرون کرده است.

 

بر اساس اخبار رسیده به مرصاد در روزهای گذشته بعد از انتصاب مدیر جدید حوزه علمیه امام خمینی (ره) از سوی مدیریت حوزه های علیمه استان کرمانشاه، هادی زرندی فرزند آیت الله زرندی (مدیریت فقید حوزه علمیه امام خمینی «ره») اجازه ورود طلاب این مدرسه و همچنین مدیر جدید حوزه را نداده است.

 

در همین راستا و در مراسم روز بازگشایی حوزه های علمیه، طلاب این حوزه به شدت به این اقدام اعتراض کرده اند.

 

ظاهرا هادی زرندی معتقد است که حوزه علمیه امام خمینی (ره) ملک پدری اوست و نمی خواهد مدیریت این حوزه در اختیار فرد دیگری باشد. این در حالی است که طلاب زیادی در این حوزه درس می خوانند و معتقد هستند حوزه علمیه امام خمینی (ره) با هزینه شخصی ساخته نشده است و زمین و هزینه ساخت آن از محل موقوفات بوده است.

 

معترضین به اقدام فرزند آیت الله زرندی معتقد هستند نماینده فقید مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان بسیار ساده زیست تر از آن بوده است که بتواند با هزینه شخصی حوزه علمیه بزرگ امام خمینی (ره) بنا بگذارد. گرچه باید دید بعد از این اقدام هادی زرندی می تواند سندی مبنی بر مالکیت حوزه اراءه کند یا خیر...

 

این سوال هم قابل پرسش است که آیا اگر ملک یک حوزه علمیه شخصی هم باشد،می شود آن را فارغ از قوانین مدارس علمیه و خارج از از مدیریت حوزه های علمیه استان و کشور اداره کرد؟

 

شبکه اطلاع رسانی مرصاد آماده انعکاس نظر تعطیل کنندگان حوزه علمیه امام خمینی (ره) نیز هست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 17 شهريور 1394برچسب:,
ارسال توسط عمار
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 227
بازدید ماه : 407
بازدید کل : 81740
تعداد مطالب : 871
تعداد نظرات : 73
تعداد آنلاین : 1