«اصولگراهراسی» پروژه‌ای در دستور کار رسانه های اصلاح طلب!
سیاست انقلابی کرمانشاه
بسم الله الرحمن الرحیم عماریون احساس وظیفه کنند در صحنه حاضر‌شوند
پیرو جوسازی علیه انصار حزب الله؛

«اصولگراهراسی» پروژه‌ای در دستور کار رسانه های اصلاح طلب!

بی شک تیم رسانه ای اصلاح طلبان را می توان در «جوسازی» و «شانتاژ رسانه ای» تیمی حرفه ای و خبره نامید.
 

به گزارش گروه سیاسی-فرهنگ نیوز، اصلاح طلبان که اکنون به مدد دولت از تیم رسانه ای نسبت وسیعی برخوردار شده اند، تجربه فراوانی در جوسازی و هوچی گری رسانه ای دارند. تاریخ هیچگاه فراموش نمی کند مواردی را که روزنامه های زنجیره ای از سوی یک اتاق فکر واحد تغذیه می شدند و جو جامعه را ملتهب می کردند.

شاید امروز کسی از واژه «زنجیره ای» برای رسانه های اصلاحات بهره نجوید اما کمتر کسی است که وجود یک اتاق فکر واحد را پشت پرده روزنامه ها و رسانه‌های اصاح طلبان انکار کند. البته برای دستیابی به این مهم نیازی چندانی به اقدامات استراتژیک و تحقیقات میدانی و منطقه ای نیست. همین که در یک روز خاص اکثریت رسانه های اصلاح طلب با یک تیتر همسو بر روی گیشه های مطبوعاتی قرار می گیرند، خود موید این مدعاست که تیترهای همسو نمی تواند امری اتفاقی و پیش بینی نشده باشد؛ حال اگر دریابیم که این اتفاق بارها و بارها به وقع پیوسته است پس به خوبی می توان بر این امر واقف شد که اصلاح طلبان این روزها از یک هجمه رسانه ای برخوردارند نه یک رسانه صرف!

اما نکته ای که این روزها به سوژه اول رسانه های اصلاح طلب تبدیل شده، بحث گشت ۴۰۰۰ نفری ارشاد انصار حزب الله است. بحثی که هر روز یکی از روزنامه های اصلاحات به آن می پردازد و با جوسازی رسانه ای خبر از یک خفقان و بگیر و ببند فرهنگی در جامعه و سطح شهر می دهند!

 

نخستین گام از سوی روزنامه شرق برداشته شد. شرق چندی پیش در گفت و گو با عبدالمجید محتشمی دبیر کل انصار حزب الله به بررسی این موضوع پرداخت. هر چند شرق می خوسات طوری عنوان کند که به عنوان یک رسانه بی طرف به گفت و گو با محتشمی نشسته اما مصاحبه خود را اینگونه پایان می دهد: «دبیرکل انصار حزب‌الله همچنین درباره اظهارات اخیر وزیر کشور، که اقدامات خودسرانه و بدون مجوز را غیرقانونی دانسته بود، گفته: "در مورد آقای رحمانی‌فضلی ما با ایشان مکاتبه داشتیم و تلاش کردیم دغدغه ایشان را برطرف کنیم. امیدواریم که اینچنین شده باشد." این درحالی است که روز شنبه، حسینعلی امیری، قائم‌مقام وزیر کشور گفته بود: «تاکنون هیچ درخواستی مبنی بر صدور مجوز فعالیت آمران‌به‌معروف و ناهیان‌ازمنکر از سوی هیچ حزبی به وزارت کشور نداشته‌ایم. هرگونه فعالیتی در زمینه امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر بدون مجوز قانونی حتی اگر با نیت خیر انجام شود، نقض قانون است.»

متممی که شرق به اظهارات محتشمی در پایان مصاحبه می زند به خوبی نشان می دهد که این رسانه هیچ گاه نمی تواند از موضع بی طرف با فرد مصاحبه شوند گفت و گو کند!

نگاهی گذرا به  واکنش رسانه های بیگانه چون رادیو زمانه، رادیو فردا، بی بی سی و ... به فعالیت انصار حزب الله به خوبی نشان می دهد که رسانه های اصلاح طلب به شکلی کاملا نامحسوس همسو با رسانه هایی چونBBC گام بر می دارند. هر چه BBC نگران آزادی در جمهوری اسلامی است، شرق و آرمان و ... نیز سنگ آزادی در ایران را به سینه می زنند.

البته جوسازی رسانه ای اصلاح طلبان برای اقدام انصار حزب الله به همین جا ختم نمی شود. پس از شرق این بار نوبت به آرمان رسید تا با یک تیتر جنجالی به استقبال «گشت ارشاد انصار حزب الله» برود!

 

آرمان که به شدت علاقه دارد امر به معروف و نهی از منکر انصار حزب الله را اقدامی غیرقانونی جلوه دهد، در ابتدای مطلب خود می آورد: «” قانون” رکن رکین هر ساختاری است و عدول از آن منجر به از هم پاشیدگی ساختار. هر مقوله‌ای در جامعه با رویکردهای مختلف و سلایق متفاوت روبروست و بدیهی است تامین نظر و توجه به همه این سلایق و علایق مختلف و متکثر امکان‌پذیر نبوده و برای سامان‌بخشی مطلوب در این عرصه تنها راه میسر و ممکن که هزینه‌ها را کاهش و ناهنجاری‌ها را مهار کند، عمل به مر صریح قانون است.»

البته آرمان از هندوانه گذاشتن زیر بغل دولت هم غافل نشده و در ادامه یادداشت خود آورده است: «دولت تدبیر و امید که با گفتمان اعتدال پای در عرصه قدرت اجرایی گذاشت، حرکت در چارچوب قانون را به عنوان پارادایم غیرقابل فروکاست خود برگزیده و همین رویکرد، آرامشی مقبول و مطلوب را در سپهرهای مختلف حکمفرما کرده است. حال طیفی که از آنان با عنوان انصار حزب‌ا... یاد می‌شود این روزها پس از سال‌ها سکوت و عدم کنش میدانی یکبار دیگر زمزمه‌های ورود به عرصه کنش اجتماعی را طنین‌انداز کرده‌اند که این نکته با حساسیت‌ها و واکنش‌های مختلفی روبرو شده است. حساسیت‌هایی از جمله عبور از چارچوب‌ها و الزامات قانونی که دولت بطور جد اعلام داشته آن را نخواهد پذیرفت. »

آرمان در حالی این یادداشت را با عنوان «آخرین جزئیات از گشت انصار حزب الله...» منتشر کرده که به نظر می رسد قرار است «انصار حزب الله» در کنار نام  حزب اللهی، و حزب الله (جناح مومن و انقلابی) و در آخر مساوی با «اصولگرایی» قرار گیرد و زین پس هر جایی که نامی از گشت ارشاد انصار حزب الله به گوش برسد فورا اصولگرایی و حزب اللهی در ذهن تداعی شود.

 

هر چند در این مقال به دنبال بررسی عملکرد انصار حزب الله نیستیم، اما کمتر عقل سلیمی می پذیرد که اقدامات خوب و بد عده ای به پای عده‌ای دیگر گذاشته شود؛ اتفاقی که گویا این روزها اتاق فکر رسانه ای اصلاح طلبان به دنبال آن هستند.

این نوع هجمه رسانه ای رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب به اصولگرایی را نیز با توجه به فعالیت های این جریان و تیترهای رسانه های وابسته به آن، در راستای «تخریب اصولگرایی» به عنوان رقیب قدرتمند انتخابات مجلس دانست، رقیبی که اکنون فرصت فعالیت های ساختارشکن را از اصلاحات گرفته است و در صدر فعالیت های خود در مجلس به امور اقتصادی، فرهنگی و دغدغه‌های مردمی پرداخته است.

علی ایحال؛ به قول شاعر «این نیز بگذرد...» و باید منتظر ماند و دید پس از پایان پروژه «اصوگراهراسی» از سوی رسانه های اصلاح طلب، آنها به سراغ چه پروژه تازه ای می روند و چه افکاری را در سر می پرورانند!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 26 شهريور 1393برچسب:,
ارسال توسط عمار
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 231
بازدید ماه : 411
بازدید کل : 81744
تعداد مطالب : 871
تعداد نظرات : 73
تعداد آنلاین : 1