معاون رئیس جمهور: دولت با اجرای طرح تفکیک جنسیتی مخالف است.
سیاست انقلابی کرمانشاه
بسم الله الرحمن الرحیم عماریون احساس وظیفه کنند در صحنه حاضر‌شوند
کیهان

معاون رئیس جمهور و حمایت از رسانه‌های ضد انقلاب؟!

طرح شهرداری تهران در تکریم بانوان همکار این سازمان و جداسازی محل کار آنان با اختلاف‌نظر در محافل دولتی و حامیان آنها همراه شده است.
 

به گزارش فرهنگ نیوز ،‌ در این زمینه شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت دولت با اجرای طرح تفکیک جنسیتی مخالف است. وی در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: طرح تفکیک جنسیت مورد تأیید معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیست و دولت یازدهم با آن مخالف است.

وی که از عناصر نزدیک به حزب افراطیون (مشارکت) است افزود: اگرچه برخی دستگاه‌ها و ارگان‌ها اقدام به تفکیک جنسیتی پرسنل زن و مرد خود کرده‌اند، این طرح به صورت سلیقه‌ای اجرا شده و مورد تأیید دولت نیست.

با وجود این اظهارنظر وب‌سایت خبر آن‌لاین که به دو مقام ارشد دولتی (معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت) وابسته است،‌ضمن تحلیلی تصریح کرد حمله به اقدام قالیباف از سوی رسانه‌های ضد انقلاب صورت می‌گیرد. خبر آن‌لاین نوشت: رسانه‌های ضد انقلاب در چند هفته اخیر هجمه زیادی به اقدام شهرداری تهران در جهت تکریم بانوان و صیانت از خانواده وارد کردند. متهم کردن قالیباف به تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران موضوعی است که رسانه‌های بیگانه هر از چندی علیه شهردار تهران مطرح می‌کنند. محمد باقر قالیباف چند هفته پیش به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی تهران با بیان اینکه چند سال قبل که پارک‌های بانوان را احداث کردیم هم رسانه‌های خارجی به موضوع تفکیک جنسیتی دامن زدند اما دیدم که بانوان با استقبال از این پارک‌ها چگونه دهان آنان رابستند و آنها را خفه کردند، گفته بود: «حرفی که در شهرداری تهران زده‌ایم این بوده است که اگر در یک اتاق، یک مجموعه کاری که با هم همکاری می‌کنند و سه یا چهار نفر آنها آقا و سه چهار نفر دیگر خانم هستند و همه در یک رابطه مثلاً در رابطه با بودجه فعالیت می‌کنند، می‌توان کاری کرد که آن چهار خانم در یک اتاق و چهار آقا در اتاق دیگری کار کنند. نباید اجازه دهیم یک خانم در طول وقت اداری و در طی روزها و ماه‌ها ساعت تماس و معاشرتش با نامحرمان بیشتر از محرم، شوهر و فرزند او باشد. با گذشت زمان این موضوع کانون خانواده را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد.» قالیباف با بیان اینکه بانوان برای ما عزیز و محترم هستند و آنان نیز مانند مردان دارای حق و حقوقی در جامعه هستند، افزود: ما در شهرداری تهران اداره کل بانوان را راه‌اندازی کرده‌ایم و امروز ۱۰ درصد مدیران شهرداری را بانوان تشکیل می‌دهند و بیشترین استخدام‌ها براساس قابلیت‌ها بانوان هستند.

خبرآن‌لاین، بی‌بی‌سی، رادیو فردا و دویچه وله را از جمله رسانه‌های ضد انقلاب مهاجم معرفی کرد.

در همین حال روزنامه جمهوری اسلامی از روزنامه‌های حامی دولت در تحلیلی نوشت: هنر جمهوری اسلامی ایران در مورد حضور اجتماعی زنان در این است که زمینه‌ها و بسترهای لازم برای این حضور را به گونه‌ای فراهم آورد که بانوان به اعتبار توانمندیهای شخصیتی، علمی و... در فضای کسب و کار، سطوح عالی تحصیلی و نقش‌های مؤثر اجتماعی حضور یابند نه به عنوان ابزاری برای جلب و جذب با سوء استفاده از جاذبه‌های جنسی. به دیگر سخن، قوانین در ایران با استفاده از رویکرد انسانی و الهی دستورات شرع مقدس اسلام به دنبال فراهم آوردن محیطی پاک، ایمن و مناسب است تا زنان بتوانند استعدادها و توانمندی‌های خود را به دور از شائبه نگاه‌ابزاری، به منصه ظهور برسانند. طبیعی و بدیهی است که فراهم آوردن چنین محیط و بستری الزاماتی در درون خود دارد که تفکیک محیط کاری زنان و مردان در حد معقول و به دور از افراط یکی از این الزامات است.

این روزنامه می‌افزاید: برهمین اساس نیز باید اقدام شهرداری تهران را برای ایجاد چنین فضایی ستود و از آن حمایت کرد چرا که انتقاد به این اقدام معنایی جز نپذیرفتن یکی از اساسی‌ترین الزامات حفظ کرامت شخصیتی زنان ندارد. در این حمایت البته شرط صداقت مجری نیز به شدت مؤثر است. به این معنا که حمایت از دستورالعمل شهردار تهران مبنی بر تفکیک محیط و فعالیت زنان در این نهاد و... با نیت شفاف و صادق و با هدف اجرای احکام شرعی و صیانت از شخصیت بانوان باشد نه بدست آوردن دل یک جناح و گروه سیاسی یا معارضه باجناح و دسته‌ای دیگر. بنابراین و از آنجایی که علم به نیات از دایره توانایی‌های انسان‌های عادی خارج است و ظاهر،‌ معیار است، هر مسلمان متعهد و دلسوزی از این اقدام و اقدامات مشابه برحسب وظیفه دینی خود باید حمایت کند و اعتراض‌ها و جدال‌های جاری در این زمینه، نه معقول است و نه منطبق بر موازین.

واکنش وزیر ارشاد به طرح تفکیک جنسیتی

جنتی با نام بردن از مصداق طرح تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها گفت: دولت با هر گونه تفکیک جنسیتی مخالف بوده چرا که این موضوع با ارزش‌های دینی هم نیز سازگار نیست.
 
به گزارش فرهنگ نیوز ، صبح امروز اولین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان‌ها با هدف تبیین سیاست‌ها و راهبردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید با حضور "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علی مرادخانی" معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "محمد حسین انتظامی" معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل پارسیان برگزار شد.
 
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با نام بردن از مصداق طرح تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها اظهار داشت: دولت با هر گونه تفکیک جنسیتی مخالف است و با ارزش‌های دینی هم سازگار نیست به عنوان مثال ما نمی‌توانیم در کنسرت‌ها تفکیک جنیستی کنیم یعنی یک روز خانم‌ها بروند و یک روز آقایان چرا که موجب جدایی بین خانواده‌ها می‌شویم.
 
وی ادامه داد: آقای روحانی رئیس جمهور نیز در جلسه‌ی دولت با این موضوع مخالف هستند و به وزیر کشور در خصوص برخی اقدامات نیروی انتظامی تذکر دادند.
 
علی جنتی تصریح کرد: به جای نگاه امنیتی و سیاسی باید نگاه فرهنگی و اجتماعی داشت.
 
گفتنی است؛ طرح تکریم بانوان در شهرداری تهران که اخیرا با استقبال کارمندان زن و مرد این مجموعه مواجه شده از سوی رسانه‌های ضد انقلاب با عنوان جعلی "طرح تفکیک جنسیتی" معرفی می‌شود که این مسئله بارها از سوی مسئولین اجرا کننده تکذیب شده است. ماهیت، ذات و کارکرد طرح تکریم بانوان اساسا با طرح تفکیک جنسیتی در تضاد است.
 
 

نظرات شما عزیزان:

ح- شرافت
ساعت12:14---19 مرداد 1393
امام خمینی(ره):حرف خدا را بزنید ولو تمام بر شما بشورند.


خدا را شکر برای چنین مدیران باشرافت ودلیری


احسن بر طراحان ومجریان این طرح غیرتمندانه که باعث تکریم مقام زن در ادارات دولتی و در جامعه ایرانی اسلامی است.


مخالفین این طرح شرافمندانه خودشان را به مردم معرفی کردند.


این خانم معاون رئیس جمهور(مولاوردی) می خواهد اینگونه از حقوق زنان وخانواده دفاع وحمایت کند. متاسفم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 18 مرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط عمار
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 26
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 214
بازدید کل : 81547
تعداد مطالب : 871
تعداد نظرات : 73
تعداد آنلاین : 1